interview with Edmond Eisenberg

Some time ago Eisenberg invited few bloggers and editors to lunch with Edmond Eisenberg, son of Jose Eisenberg (founder of Eisenberg Paris) and I just couldn’t resist doing interview. I must say Edmond turned out to be very charming entrepreneur by day and musician by night.

 

 

Doing research for this interview I couldn’t find much information about brand history or founder himself. Is this aura of mystery a part of Eisenberg strategy or you are just very private?

 

We as a family for sure want to keep our private life to ourselves, as a brand we have almost 30 years of history. My father launched Eisenberg in 2000 but before that he spent 15 years on research and development. We don’t want to be in spotlight or hire celebrities as a face of our brand, we want the product to speak for itself.

 

 

Could you tell me more about Brand history?

 

My father was always a pioneer. In 60’s and 70’s he worked in fashion industry and became quite important figure. But he was also a part of the team that developed first PC.  This passion for art and innovation you can find in Eisenberg products. We discovered Trio-Molecular Formula which is three molecules working together to help regenerates, energizes and oxygenates skin. It is a part of every Eisenberg beauty care products. In 2005 we came up with revolutionary concept L’Art du Parfum. My father met legendary figurative artist Juarez Machado and ask him to paint 15 paintings that will express emotions hiding behind Eisenberg perfumes.  We wanted to go back to the essence of perfumes as a first form of luxury. In result we introduced new scents in May 2011.

 

 

Would you say that in some way Jose Eisenberg in cosmetics is just like Coco Chanel in fashion?

 

I consider my father more as a Steve Jobs of cosmetics. Coco was supported by the Wertheimer family, owners of Bourjois in contrast to my father, who despite not have international company behind him manage to develop Eisenberg. Like Steve Jobs he is involved in marketing, development and innovation of our products.

 

 

If you would have to introduce Eisenberg Brand to someone and you could show only one product what would it be?

 

Choosing one product is difficult but if I have to I would say Youth Elixir. It’s suitable for every skin type and works great as an everyday care, especially in the city.  It’s perfect for freshening up in the morning, its real radiance booster.

 

 

I heard that Eisenberg is planning to release mascara. Are you planning to expand your make up line?

 

Now we have foundation Invisible Corrective Makeup as a part of our Le Maquillage line. Mascara is coming soon. We are developing vast range of innovative products. I can’t say much but I can tell that by 2015 our costumer will be very satisfied.

 

 

Aesthetic medicine is getting more and more popular, are you going to expand to this field? Or to semi aesthetic medicine product such as lip volumizer or cheeks enhancer?

I believe and Eisenberg brand believes that everyone is beautiful so we don’t want to dramatically change people’s features. We want to improve skin condition and reduce imperfections. Now we are developing whitening line to help people get rid of pigmentation spots. In April we will launch Face Refining Serum that has amazing effect on your lower part of the face. It strongly reduce second chin.

 

 

>>> A teraz po polsku… <<<

Jakiś czas temu marka Eisenberg zorganizowała dla kilku blogerów i redaktorów lunch z Edmondem Eisenbergiem, synem Jose Eisenberga (założycielem Eisenberg Paris). Nie mogłam odmówić sobie przyjemności zadania mu kilku pytań. Edmond okazał się niezwykle czarującym przedsiębiorcą i muzykiem w jednym.

 

 

Przygotowując się do rozmowy, nie mogłam znaleźć obszernych informacji na temat historii Eisenberga i samego założyciela. Czy ta tajemnicza aura jest częścią strategii marki czy po prostu starasz się chronić swoją prywatność?

 

 

Jako rodzina chcemy zachować prywatność. Natomiast jako marka, Eisenberg mamy prawie 30-letnią historię. Mój ojciec zapoczątkował działalność Eisenberg w 2000 roku. Wcześniej jednak poświęcił 15 lat na badania i rozwój produktów. Nie chcemy być w świetle reflektorów i zatrudniać celebrytów jako twarze naszej firmy. Chcemy aby produkt mówił sam za siebie.
Możesz powiedzieć coś więcej na temat historii marki?


Mój ojciec zawsze był pionierem. W latach 60-tych i 70-tych pracował w branży modowej i już wtedy stał się dość ważną postacią. Był również częścią zespołu, który opracował pierwszy osobisty komputer. Tę pasje do sztuki i innowacji można znaleźć w produktach Eisenberg. Odkryliśmy formułę Trio-moléculaire®, na którą składają się trzy aktywne molekuły o właściwościach regenerujących, pobudzających i dotleniających skórę. Taką formułę ma każdy kosmetyk Eisenberg. W 2005 roku wpadliśmy na rewolucyjny pomysł L’Art Du Parfum. Mój ojciec spotkał znanego twórcę, kluczową postać współczesnego figuratywizmu, Juareza Machando, i poprosił go o stworzenie 15 obrazów, które miałyby wyrazić emocje jakie kryją się za zapachami Eisenberg. Chcieliśmy wrócić do esensji perfum jako pierwszej formy luksusu. I tak w maju 2011 roku wprowadziliśmy nowe zapachy.

 

 

 

Nie sądzisz, że w pewnym sensie Jose Eisenberg w branży kosmetycznej jest jak Coco Chanel w modzie?
Tatę widzę raczej jako Steve’a Jobsa kosmetyków. Coco wspierana była przez rodzinę Wertheimer, właścicieli Bourjois. W przeciwieństwie do mojego ojca, który bez wsparcia międzynarodowego koncernu stworzył markę Eisenberg. Podobnie jak Steve Jobs jest zaangażowany w marketing, rozwój i innowacje produktów.

 

 

Jeśli musiałbyś zaprezentować komuś markę Eisenberg na podstawie jednego produktu, co byś wybrał?


Wybór jednego produktu jest trudny, ale jeśli musiałbym się na coś zdecydować, to wybrałbym Youth Elixir. Jest odpowiedni do każdego rodzaju skóry i świetnie sprawdza się w codziennej pielęgnacji, zwłaszcza w miejskich warunkach. Jest idealny na poranne odświeżenie i przywraca skórze blask.
Wiem że Eisenberg chce wypuścić na rynek tusz do rzęs, planujecie dalszy rozwój linii makijażowej?

 

Obecnie w ofercie produktów Le Maquillage mamy podkład Invisible Corrective Makeup. Tusz do rzęs przedstawimy wkrótce. Rozwijamy szeroką gamę innowacyjnych produktów, ale jedyne co mogę zdradzić teraz to, że przed 2015 rokiem nasi klienci będą bardzo zadowoleni.

 

 

Medycyna estetyczna staje się coraz bardziej popularna. Czy firma ma zamiar rozwijać się w tym kierunku? Stworzyć produkty takie jak powiększacze do ust i wypełniacze policzków?


Zarówno ja i marka Eisenberg wierzę, że każdy człowiek jest piękny i dlatego nie chcemy zmieniać znacząco zmieniać ludzi. Zależy nam na poprawie kondycji skóry i zredukowaniu niedoskonałości. Teraz tworzymy linie produktów wybielających, które pomogą pozbyć się przebarwień. W kwietniu wprowadzamy nowy produkt na rynek Face Refining Serum, które znacznie zmniejszy tak zwany drugi podbródek.